Jumbobus Oy Kuljetusehdot:
Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias, jotta voit ostaa lippuja ja palveluita tältä sivustolta.
Varausta tehdessäsi tarkista matkan kulkureitti ennen maksamista. Maksua ei palauteta väärin tai tuplasti varatuista matkoista eikä matkoja voi muuttaa. Kun varauksen tekeminen on saatu päätökseen, varausta ei voi peruuttaa eikä siitä voi saada maksunpalautusta. Tarjoamme vaihtoehtoisen matkustusjärjestelyn tai täyden maksunpalautuksen vain niissä tilanteissa, joissa vuoro jää ajamatta meidän tuottamuksestamme johtuvasta syystä.
Sinun tulisi saapua lähtöpaikalle 15 minuuttia ennen bussin aikataulun mukaista lähtöaikaa. Näin sinulla on riittävästi aikaa nousta bussin kyytiin, ja vältytään kuljetuksen myöhästymiseltä.
Jokaiselle matkustajalle, myös lapselle, tulee olla ostettuna lippu, joka takaa oman paikan vuorolla.
Lapsi ei voi matkustaa aikuisen sylissä. Lapselle voidaan ottaa turvaistuin mukaan matkalle. Emme tarjoa turvaistuimia. Linja-autossa lapsen on käytettävä istuinpaikalle asennettua turvavyötä tai turvalaitetta. Emme tarjoa verkkokaupassamme lapsille erikoishintaisia lippuja.
14-vuotiaat lapset voivat matkustaa Jumbo bus Oy:llä itsenäisesti, jos heillä on vanhemman tai huoltajan kirjallinen suostumus, joka on Jumb Bus-sivustolla olevan esimerkin mukainen ja vanhemman tai huoltajan allekirjoittama.
Emme hoida emmekä tarjoa hoitoa itsenäisesti matkustaville lapsille. Vanhemmat tai huoltajat ovat täydessä vastuussa lasten toimista.
Jumbo Bus Oy:n kaksikerrosbussissa on yksi pyörätuolipaikka pyörätuolin turvalliseen kuljettamiseen. Pyörätuolipaikka tulee varata ennakkoon soittamalla päivystys numeroon tai lähettämällä sähköpostia Jumbobussuomi@gmail.com viimeistään 24 tuntia ennen matkan alkamista. Mikäli vuorolla ei ole soittohetkellä vapaana riittävästi pyörätuolipaikkoja, emme voi tarjota palvelua. Pyörätuoli, jolle on vahvistettu paikka linja-autossa, kiinnitetään paikoilleen alakerran matkustamoon matkan ajaksi.
Autoissa on rappusia, jotka tulee pystyä kulkemaan auton kyytiin noustessa tai poistuttaessa.
Verkkokaupastamme ostettujen lippujen osalta voimassa oleva varaustunnus toimii matkalippuna, ja sinun tulee esittää se kuljettajalle ennen kuin nouset bussiin. Varausvahvistus tulee säilyttää koko matkan ajan.
Kaikkien matkustajiemme turvallisuutta ja mukavuutta silmällä pitäen rajoitamme kyytiin otettavien matkatavaroiden ja muiden kantamusten kokoa, lajia ja määrää sekä varaamme oikeuden olla ottamasta kyytiin mitä tahansa tavaraa.
a) Voit ottaa kyytiin yhtä ostettua lippua kohden yhden matkatavaran (korkeintaan 20kg), joka laitetaan bussin tavaratilaan.
Mukaan voi myös ottaa yhden lumilaudan tai sukset. Kokoon taittuvat lastenvaunut ja -rattaat kuljetetaan ilman lisämaksua rahtitilassa. Jos sinulla on tätä enemmän matkatavaraa, ylimääräisiä tavaroitasi ei välttämättä voida ottaa mukaan, jos tilaa ei ole. (Emme ota kyytiin pakastettua ruokaa tai tuoretta lihaa, siipikarjaa tai kalaa, akkuja, räjähteitä, ammuksia, aseita ja tulenarkoja tai muuten vaarallisia materiaaleja mukaan lukien polttoaine.) Ainoastaan kuljettaja saa laittaa tai ottaa tavaroita bussin tavaratilasta tai suksilaatikosta. Suosittelemme merkitsemään kaikki matkatavarat nimilapulla.
Matkustajatilaan voit ottaa lisäksi yhden pienen käsimatkatavaran, jonka tulee mahtua edessä olevan penkin alle tai istuinten yläpuolella olevalle hyllylle.
Emme ole vastuussa mistään menetyksestä tai ylimääräisestä vaivasta, jos sinulta kielletään matkustus näiden ehtojen nojalla. Varaamme oikeuden pyytää sinua avaamaan laukkusi kuljettajan tai muun yhtiön toimihenkilön tarkastusta varten sinun läsnä ollessasi, jos turvallisuussyistä sen arvioidaan olevan välttämätöntä.
Tavaroita, joita ei koskaan tule laitaa tavaratilaan ovat mm. valuutta, arvokkaat arvopaperit kuten shekit, joukkovelkakirjat tai maksumääräykset, passit, ajokortit, todistukset, korut, kannettava elektroniikka kuten kamerat, matkapuhelimet, kannettavat tietokoneet, tabletit ja muut särkyvät esineet mukaan lukien nestettä sisältävät pullot sekä lääkkeet ja koti- ja autonavaimet. Kaikki rahtitilassa kuljettavat matkatavarat tulee olla pakattuna siten, että ne kestävät normaalia käsittelyä ja mahdollista siirtymistä rahtitilassa matkan aikana. Huomioithan, että emme vastaa edellisessä kohdassa mainittujen arvotavaroiden katoamisesta tai vahingoittumisesta. Ne tulee pitää jatkuvasti matkustajan omassa valvonnassa.
Suosittelemme sinua vakuuttamaan henkilökohtaiset tavarasi kotivakuutuksella tai matkavakuutuksella, erityisesti jos ne ovat arvokkaita.
Ei tupakointia: Busseissamme ei saa tupakoida tai käyttää sähkötupakkaa. Kuljettajamme voi vaatia matkustajaa poistumaan bussista, jos tämä ei noudata tupakointikieltoa eikä lopeta tupakointia kuljettajan pyynnöstä.
Ei alkoholia: Busseissamme ei saa juoda alkoholia. Kuljettajamme voi vaatia matkustajaa poistumaan bussista, jos tämä ei lopeta juomista kuljettajan pyynnöstä.
Koiria tai muita eläimiä ei saa tuoda Jumbo Bus Oy:n -busseihin lukuun ottamatta apukoiria (esim. opaskoirat), jotka ovat sallittuja. Suosittelemme varaamaan paikan opaskoiralle etukäteen asiakaspalvelusta.
Emme vastaa käsimatkatavaran eikä arvoesineiden katoamisesta eikä vahingoittumisesta muutoin kuin onnettomuustapauksissa siten, kuin on säädetty Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EU) N:o 181/2011. Arvoesineitä ovat mm. valuutta, arvokkaat arvopaperit kuten shekit, joukkovelkakirjat tai maksumääräykset, passit, ajokortit, todistukset, korut, kannettava elektroniikka kuten kamerat, matkapuhelimet, kannettavat tietokoneet, tabletit ja muut särkyvät esineet sekä lääkkeet ja avaimet. Matkustajan tulee huolehtia käsimatkatavaran ja arvoesineiden valvonnasta ja turvallisesta sijoittamisesta niiden suojelemiseksi koko matkan ajan.
Suosittelemme matkustajia vakuuttamaan matkatavarat, erityisesti arvokkaat tavarat, kaikkien tavanomaisten riskien varalta matkatavaran täyteen jälleenhankinta-arvoon saakka ja ilman omavastuuosuutta.
Matkatavaroiden katoamisesta tai vahingoittumisesta tulee ilmoittaa välittömästi kuljettajalle, joka pyytää sinua täyttämään lomakkeen. Sinun tulee täyttää lomake ja palauttaa se kuljettajalle tai asiakaspalveluun. Kaavakkeen täyttäminen ei tarkoita korvausvastuun myöntämistä.
Operatiiviset syyt, ylivoimaiset esteet ja mm. varakaluston käyttö ovat tilanteita, jolloin kaikki luvatut palvelut eivät ole välttämättä käytettävissä. Tällöin emme ole hyvitysvastuussa palveluista, joita emme voineet tarjota.